Vanaf medio 1952 nam de Belgische luchtmacht de leiding over 213 Republic F-84G vliegtuigen voor haar tweede, negende en tiende Wings net als N° 42 recce Squadron. De eerste 140 vliegtuigen werden per transport vervoerd op Karup (Denemarken) waar het vliegtuig werd opgesteld voor de scheepsreis naar België. Thunderjets FZ-141 tot FZ-161 werden ingevlogen vanuit de Verenigde Staten om erkend te worden op de vliegbasis Melsbroek. Verschillende kanshebbers waren allemaal vorige USAF-machines die op Sabca (Haren) een grondige onderhoudsbeurt kregen voordat ze naar de Belgische luchtmacht werden gebracht. Een deel van de machines had de belangrijke bedrading om te worden gebruikt als observatievliegtuig met behulp van uniek veranderde vleugeltip tanks uitgerust met camera`s. Deze verkenningsvliegtuigen (FZ-187, - 188, - 189, - 191, - 192, - 203, - 204 en - 205) kregen allemaal een "C" trip van het N° 2 Squadron (RAF) om later het N° 42 Squadron (BAF) te worden. Vanaf nu in 1956/57 werd het merendeel van de Thunderjets verdrongen door de grenzeloos verbeterde F-84F Thunderstreak in het systeem van "Activity Swapshop". De Thunderjet is eigenlijk het symbool van de virusoorlog toen een kleine natie, bijvoorbeeld België, afhankelijk kon zijn van geen minder dan 29 eenheden. Sinds de F-84G`s in het systeem van het Mutual Defense Aid Program (MDAP) werden overgebracht, had een groot deel van deze vliegtuigen een tweede roeping in andere NAVO-landen, bijvoorbeeld Denemarken, Griekenland, Portugal, Turkije en kleurrijke plaatsen als Joegoslavië en zelfs Thailand.
Tip:
Lijm is nooit een 100% garantie, voor extra zekerheid kun je een aantal steken door de patch zetten!
Opmerkingen:
Dit product is niet meer leverbaar. |
Vanaf medio 1952 nam de Belgische luchtmacht de leiding over 213 Republic F-84G vliegtuigen voor haar tweede, negende en tiende Wings net als N° 42 recce Squadron. De eerste 140 vliegtuigen werden per transport vervoerd op Karup (Denemarken) waar het vliegtuig werd opgesteld voor de scheepsreis naar België. Thunderjets FZ-141 tot FZ-161 werden ingevlogen vanuit de Verenigde Staten om erkend te worden op de vliegbasis Melsbroek. Verschillende kanshebbers waren allemaal vorige USAF-machines die op Sabca (Haren) een grondige onderhoudsbeurt kregen voordat ze naar de Belgische luchtmacht werden gebracht. Een deel van de machines had de belangrijke bedrading om te worden gebruikt als observatievliegtuig met behulp van uniek veranderde vleugeltip tanks uitgerust met camera`s. Deze verkenningsvliegtuigen (FZ-187, - 188, - 189, - 191, - 192, - 203, - 204 en - 205) kregen allemaal een "C" trip van het N° 2 Squadron (RAF) om later het N° 42 Squadron (BAF) te worden. Vanaf nu in 1956/57 werd het merendeel van de Thunderjets verdrongen door de grenzeloos verbeterde F-84F Thunderstreak in het systeem van "Activity Swapshop". De Thunderjet is eigenlijk het symbool van de virusoorlog toen een kleine natie, bijvoorbeeld België, afhankelijk kon zijn van geen minder dan 29 eenheden. Sinds de F-84G`s in het systeem van het Mutual Defense Aid Program (MDAP) werden overgebracht, had een groot deel van deze vliegtuigen een tweede roeping in andere NAVO-landen, bijvoorbeeld Denemarken, Griekenland, Portugal, Turkije en kleurrijke plaatsen als Joegoslavië en zelfs Thailand.
Tip:
Lijm is nooit een 100% garantie, voor extra zekerheid kun je een aantal steken door de patch zetten!
Opmerkingen:
Merk | Cobra Tactical Solutions |
Inhoud | Belgian Air Force F-84G Thunderflash aviation geborduurde patch | Strijkpatches | Military Airsoft |
Introductie jaar | 2020 |
Leeftijd | |
EAN | 7439654578505 |
Sku | 2081721 |